[ADE D&B] keynote Peter Kan - bureau FDOS: 'ergens een logo op plakken is ouderwetse marketing, involve dance!'

  • Food-en-retail
  • 7 okt 2015 @ 09:01
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • CongresTrendsDoelgroepen

Peter Kan, managing director van First Day of Spring (FDOS) is de bedenker en mede-initiator van ADE Dance & Brands dat op 16 oktober aanstaande plaatsvindt. 'Wij helpen merken met het bereiken, boeien en binden van invloedrijke, veelal stedelijke Millennials van 18 tot 35 jaar. Dat kan het beste via hun passies, zoals dance. Door een waardevolle koppeling van merken aan dance involveer je een zeer interessante doelgroep bij je merk.' Voorproefje van een event dat marketingprofessionals niet mogen missen.

Kan is zelf ook spreker op het event. Hij gaat het hebben over de impact van dance op de jongerencultuur. ‘Ik ga uitleggen dat een merk dat deze doelgroep wil bereiken echt iets met dance moet doen. Dat gebeurt nog veel te weinig. En met ‘iets’ doen, bedoel ik niet een logootje plakken. Dat is ouderwetse marketing. Ons doel is dat merken een volgende stap zetten. We willen een nieuwe fase ingaan. Dat betekent dat merken echt iets moeten bijdragen aan de dancescene en haar bezoekers. Dan pas krijg je het respect van Millennials.’

Hoe het wel moet
Volgens Kan weten de meeste marketeers te weinig over de belevingswereld van Millennials. ‘Dus weten ze ook niet wat voor hen relevant is en hoe je als merk een rol kan spelen in hun dagelijks leven. Een best practice is de activatie van KPN op Lowlands. KPN faciliteerde het opladen van mobieltjes (zeer relevant). En de Hema opende op Lowlands een campingwinkel. Redbull – ook spreker op het event – geeft energie, maar geeft de dancescene ook energie om te creëren. Dat doen ze met hun Redbull Music Academy. Dat is veel interessanter dan het uitdelen van drankjes tijdens een event. Het heeft ook veel meer impact. Dergelijke initiatieven hebben een emotionele meerwaarde.’

Weg met de landgrenzen
Dance is volgens Kan global. Muzikanten én Millennials denken niet in landgrenzen. ‘Ze denken global, digitaal en zijn wereldwijd online met elkaar in contact. Maak je als dj een goede track dan is die in no time van Japan tot IJsland en Brazilië bekend. Wanneer je als merk aanhaakt bij Dance ga je ook global!’ Kan verwacht dit jaar op het event meer bezoekers dan vorig jaar. ‘Toen hadden we 350 bezoekers en nu verwachten we 500 aanmeldingen. Het is een super educatief programma. En het event is een marktplaats tussen dance en merken. ADE Dance & Brands is interessant voor merken, marketing managers, sponsormanagers en dancescene professionals. Als we die partijen bijeen brengen ontstaan er vast en zeker kruisbestuivingen én goede marketing ideeën...  Het zou me niet verbazen als dit Dance & Brands event op een gegeven moment ook global gaat.'
(CL/PvWK)

Event informatie
Wanneer: vrijdag 16 oktober, 12.00-18.00 uur
Waar: De Duif, Prinsengracht, Amsterdam
Hoe duur:  € 145,-
Meer info: danceandbrands.com
Tickets ADE Dance & Brands: hier

FDOS-film over influencers, zie hieronder.


Keynote Peter Kan - ceo bureau FDOS












Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken